Podręcznik interfejsu użytkownika i podręcznik programisty Beko Ddt25401b to kompletne narzędzie służące do tworzenia i zarządzania aplikacjami na platformie Beko. Podręcznik zawiera wszystkie informacje potrzebne do wykorzystania wszystkich funkcji platformy, w tym wprowadzanie i modyfikowanie danych, tworzenie zapytań, konfigurowanie zasobów, zarządzanie użytkownikami i aplikacjami, tworzenie raportów i przechowywanie danych. Podręcznik interfejsu użytkownika i programisty może być również używany do tworzenia i zarządzania aplikacjami mobilnymi, a także do tworzenia i zarządzania aplikacjami w chmurze. Podręcznik oferuje bogaty zestaw wskazówek i wytycznych dotyczących tworzenia aplikacji, w tym korzystania z narzędzi, kodowania, tworzenia interfejsów użytkownika i wiele innych.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik interfejsu użytkownika i podręcznik programisty Beko Ddt25401b
Drogi Użytkowniku,
klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp z. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. pl, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneo. pl.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneo. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.
Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. pl. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneo. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej w Polityce Plików Cookies.Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. pl, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie zgadzam się” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.
Nie zgadzam się
Opublikowane:
Kategoria: UX
Producenci urządzeń i aplikacji zastanawiają się, jak zaprojektować system, by większość użytkowników potrafiła z niego intuicyjnie korzystać. Jak uprościć obsługę? W jaki sposób przedstawić informacje? Poznaj cechy nowoczesnego interfejsu, a także sprawdź, jaki wpływ na postrzeganie użytkowników mają kolory. Dowiedz się, czym jest NUI i czym różni się graficzny interfejs użytkownika od tekstowego.
Co to jest interfejs użytkownika?
Interfejs użytkownika umożliwia interakcję pomiędzy człowiekiem a maszyną. Jest to system, który pozwala na komunikację z komputerem. Oprogramowanie zwykle reaguje na naturalne gesty klienta – steruje nim dotyk, głos, określone zachowania. Czasami do tej komunikacji wykorzystywane są takie pomoce jak myszka, touchpad czy klawiatura. Wyróżnia się kilka rodzajów interfejsów, np. tekstowy, graficzny oraz naturalny interfejs użytkownika.
Tekstowy i graficzny interfejs użytkownika – podstawowe różnice
Graficzny interfejs użytkownika różni się od tekstowego. Jest to sposób prezentacji informacji za pomocą rysunków, obrazów, widgetów. Informacje w interfejsie tekstowym przyjmują formę tekstu. Są mniej atrakcyjne i intuicyjne dla użytkownika. Komunikacja za pomocą linii komend jest odpowiednia dla prostych i niewielkich systemów, zaawansowanej grupy użytkowników. Obecnie projektowanie interfejsów graficznych jest popularniejsze. Obrazy trafiają do większej ilości użytkowników i są łatwiejsze w odbiorze.
Naturalny interfejs użytkownika (NUI)
Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika to NUI. W tym przypadku to nie człowiek musi przystosowywać się do technologii, a technologia do człowieka. Naturalny interfejs użytkownika umożliwia taki kontakt z maszyną, który wykorzystuje zwyczajne ludzkie odruchy i umiejętności – głos, słuch, gesty. NUI zawsze jest intuicyjny, łatwy i wygodny w obsłudze.
Cechy nowoczesnego interfejsu użytkownika
W zasadzie nie ma idealnego rozwiązania, które określi, jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika. Wiele zależy od możliwości danego programu. Projektowanie interfejsu to nie tylko jego wygląd, ale i sposób komunikacji z danym systemem. Istnieje kilka uniwersalnych zasad, którymi warto się kierować, budując intuicyjny interfejs dla użytkownika.
Jakie cechy powinien posiadać przyjazny interfejs użytkownika? Jest on:
NIEZAWODNY – rzadko ulega awariom, jest przetestowany pod kątem swojej wytrzymałości i poprawności, ściśle określone są jego możliwości. Twórcy interfejsu powinni wiedzieć, ile osób dziennie system jest w stanie obsłużyć, ile transakcji przeprowadzić, jak długo i intensywnie może działać.
FUNKCJONALNY – interfejs powinien informować użytkownika o tym, co aktualnie robi, powinien komunikować błędy, prowadzić dialog z użytkownikiem oraz zapewniać mu pomoc i wsparcie.
KONSEKWENTNY – konsekwentny system jest łatwiej obsługiwany. Spójnie i logicznie powinien być przygotowany układ graficzny oraz cała struktura funkcjonalna systemu.
SZYBKI – użytkownicy nie lubią czekać. Interfejs użytkownika musi szybko i sprawnie działać, nie zawieszać się. A zadania na nim wykonywane powinny zajmować jak najmniej kroków potrzebnych do przejścia, aby ostatecznie osiągnąć cel.
INTUICYJNY – użytkownik powinien z łatwością czytać ekran, dostrzegać jego elementy i właściwie je rozumieć. Niezbędna w budowie interfejsu użytkownika jest właściwa grafika, dostosowanie do ogólnie panujących norm i przyzwyczajeń klientów, jeśli chodzi o kształty, ogólne zasady dotyczące rozmieszczenia danych informacji czy kolorystyki.
RESPONSYWNY – interfejs użytkownika w zależności od tego, jaką maszynę obsługuje, może być wyświetlany na różnych wielkościach ekranów, ważne by się dostosowywał do rozdzielczości ekranu klienta i wyświetlał prawidłowo na każdej wielkości wyświetlacza.
Graficzny interfejs użytkownika a kolory
Ciekawostką jest, że nie kolor, a kształt jest lepszym narzędziem identyfikacji. Kształty są bardziej wyraziste i to na nich należy opierać budowę interfejsu graficznego. Kolory stosuje się jako uzupełnienie kształtu, rozmieszczenia i wzoru informacji. Mimo wszystko budując interfejs, warto zwracać uwagę na znaczenie kolorów i to, jakie budzą skojarzenia:
czarny – kolor obramowania, kolor treści. Czarne zwykle są litery, znaki i treści. Do tego jest przyzwyczajony użytkownik.
biały – kojarzony z wolnym miejscem. Pusty obszar przeznaczony dla użytkownika może być właśnie biały.
czerwony – jest dobry do komunikowania o krytycznych sytuacjach. Zwykle oznacza zagrożenie, zakaz, błąd.
zielony – to bezpieczeństwo i neutralność.
żółty – komunikuje ostrzeżenia.
niebieski – to stałość, neutralność. Zwykle zaznacza się nim elementy aplikacji, których użytkownik nie może zmienić, edytować.
Warto pamiętać, że kolorystyka interfejsu powinna zależeć od specyfiki systemu.
Przyjazny interfejs użytkownika – podsumowanie
Dobrze przygotowany interfejs użytkownika umożliwia pracę z komputerem osobom, które nigdy wcześniej tego nie robiły i nie są do tego przygotowane. Współczesny konsument jest przyzwyczajony do wygody, do szybkiego i sprawnego działania, do tego, że błyskawicznie otrzymuje to, co chce – małym nakładem pracy. Od tego, czy interfejs użytkownika będzie funkcjonalny i jak zostanie zaprojektowany, zależy satysfakcja klienta. Projektowanie takich domyślnych i wydajnych interfejsów jest trudnym zadaniem, wymaga przede wszystkim zwrócenia uwagi na specyfikę zarówno produktu, jak i klienta.
Potrzebujesz strony z intuicyjnym interfejsem graficznym?
Poznaj naszą ofertę
Kategoria: UX
Aleksandra Stala
Sebastian Zawadzki
1, 449
Książki do nauki Pythona, czyli zbiór dla osób chcących rozwijać się w automatyzacji w tym języku. Sprawdź jakie są pozycje książkowe by móc wdrożyć się w Pythona, bądź poszerzyć swoją wiedzę.
Python. Rusz głową! Paul Barry
Książka reklamowana jako pierwsza książka techniczna z graficznym interfejsem. Podręcznik obejmuje Javę 5. 0. Podręcznik obejmuje podstawy jak szybkie wprowadzenie do Pythona, korzystanie z danych i z baz danych, praktyczne projektowanie aplikacji WWW, zarządzanie kontekstem, wątki, wyjątki i iteracje w Pythonie, narzędzia, biblioteki i moduły przydatne programiście Pythona.
Python. Instrukcje dla programisty – Eric Mattchews.
Ta książka jest to wydanie drugie podręcznika do nauki programowania w Pythonie. Książka ta nauczy Cię zrozumieć podstawowe koncepcje programistyczne. Przerabiane przez Was elementy, będą utrwalane dzięki ćwiczeniom. W tym podręczniku znajdziesz takie punkty jak przygotować środowisko pracy i napisać swój pierwszy program. Następnie jak wykorzystywać biblioteki i narzędzia Pythona, w tym pygame, matplotlib, plotly i Django. Zobaczysz też jak generować interaktywne wizualizacje danych, tworzyć proste aplikacje internetowe i wdrażać je na serwerach WWW. Ponadto jak testować i debugować kod oraz z powodzeniem rozwiązywać pojawiające się problemy. pl/wp-content/uploads/2020/09/Python. -Instrukcje-dla-programisty-Eric-Mattchews. png" alt="Książki do nauki Pythona - instrukcje dla programisty" width="314" height="446" srcset="https://www. png 325w, https://www. -Instrukcje-dla-programisty-Eric-Mattchews-211x300. png 211w" sizes="(max-width: 314px) 100vw, 314px"/>
Efektywny Python – Brett Slatkin.
Podręcznik jest napisany w zwięzłym stylu i ma przemyślany układ. Jest oparty na scenariuszach, dzięki czemu przystępnie przedstawia 90 najlepszych praktyk, wskazówek i skrótów, wyjaśniając ich działanie na podstawie kodu. W ramach podręcznika znajdziemy nowe rozwiązania dla wszystkich najważniejszych obszarów programowania w Pythonie, techniki stosowania konstrukcji składanych i funkcji generatorów, właściwe korzystanie z klas, obiektów, metaklas i atrybutów dynamicznych. Poruszono też współbieżność, równoległość, optymalizacja i bezpieczeństwo kodu, wbudowane moduły Pythona do debugowania i testowania, narzędzia i najlepsze praktyki podczas wspólnej pracy nad projektami. pl/wp-content/uploads/2020/09/efektywny-python-Brett-Slatkin. png" alt="Książki do nauki Pythona - efektywny python" width="316" height="447" srcset="https://www. png 329w, https://www. pl/wp-content/uploads/2020/09/efektywny-python-Brett-Slatkin-212x300. png 212w" sizes="(max-width: 316px) 100vw, 316px"/>
Python wprowadzenie – Mark Lutz.
To kompleksowy podręcznik do nauki programowania w Pythonie. Jego piąte wydanie zostało gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe treści obejmujące wersje Pythona powyżej 3. X. W podręczniku dodano opisy mechanizmów, takich jak obsługa formatu JSON, moduł timeit, pakiet PyPy, metoda os. popen, generatory, rekurencje, słabe referencje, atrybuty i metody __mro__, __iter__, super, __slots__, metaklasy, deskryptory, funkcja random, pakiet Sphinx i wiele innych. Ponadto podręcznik obejmuje składnię Pythona i koncepcje związane z iteracjami, dokładny opis ważniejszych wbudowanych typów obiektów i ich możliwości, struktury programistyczne wyższego poziomu, programowanie funkcyjne i programowanie zorientowane obiektowo, zaawansowane zagadnienia dla profesjonalistów. pl/wp-content/uploads/2020/10/Python. -Wprowadzenie. -Wydanie-V-mark-lutz. png" alt="Książki do nauki Pythona - wprowadzenie" width="315" height="442" srcset="https://www. -Wydanie-V-mark-lutz-214x300. png 214w" sizes="(max-width: 315px) 100vw, 315px"/>
Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania – Albert Sweigart.
Podstawy programowania przedstawiono w tym podręczniku w sposób klarowny i zrozumiały. Poszczególne działania wyjaśniono krok po kroku, a propozycje praktycznych projektów pozwalają na gruntowne przyswojenie materiału i poszerzenie wiedzy. Do nauki wykorzystano język Python. W ramach podręcznika dowiesz się o podstawach programowania w Pythonie. Opisano kontrolę przepływu działania programu, informacje o pracy na danych tekstowych i plikach, wiadomości o pracy z plikami CSV i danymi JSON, harmonogramy zadań i opis kontroli czasu uruchamiania programu, możliwości kontrolowania klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI. pl/wp-content/uploads/2020/10/automatyzacja-nudnych-zadań-albert-sweigart. png" alt="" width="323" height="464" srcset="https://www. png 323w, https://www. pl/wp-content/uploads/2020/10/automatyzacja-nudnych-zadań-albert-sweigart-209x300. png 209w" sizes="(max-width: 323px) 100vw, 323px"/>
Czysty kod w Pythonie – Sunil Kapli.
Książka ta, jest znakomitym przewodnikiem, dzięki któremu zaczniesz tworzyć wydajne i bezbłędne aplikacje w Pythonie. Zaczniesz od formatowania i dokumentowania kodu, umiejętnego stosowania wbudowanych struktur, stosowania modułów i metaklas. Dzięki temu podręcznikowi nauczysz pisać się uporządkowany i czysty kod. pl/wp-content/uploads/2020/10/Czysty-kod-w-Pythonie-Sunil-Kapli. png" alt="" width="323" height="463" srcset="https://www. pl/wp-content/uploads/2020/10/Czysty-kod-w-Pythonie-Sunil-Kapli-209x300. png 209w" sizes="(max-width: 323px) 100vw, 323px"/>
Python dla każdego. Podstawy programowania – Michael Dawson.
Jeżeli chcesz zacząć naukę programowania w Pythonie to ta pozycja wydaje się odpowiednia. Sięgnij po nią i przekonaj się, jak skonfigurować swoje środowisko pracy i rozpocząć przygodę z Pythonem. Z następnych rozdziałów dowiesz się m. in. co to są typy proste, zmienne, instrukcje warunkowe, pętle oraz listy. Ponadto nauczysz się tworzyć listy i funkcje oraz obsługiwać wyjątki i korzystać z plików. Gdy przyswoisz już podstawy to zajmiesz się tematami typu programowanie obiektowe, tworzenie grafiki oraz graficznego interfejsu użytkownika, tworzenie animacji i efektów dźwiękowych. pl/wp-content/uploads/2020/10/Python-dla-każdego. -Podstawy-programowania. -michael-dawson. png" alt="" width="324" height="464" srcset="https://www. png 324w, https://www. -michael-dawson-209x300. png 209w" sizes="(max-width: 324px) 100vw, 324px"/>
Podsumowanie
Książki do nauki Pythona to kolejna część z wpisów o książkach dla testerów. Z racji tego, że testowanie ma coraz więcej gałęzi i automatyzacja jest chlebem powszednim, warto zapoznać się z literaturą tematyczną. W dziale książki opisujemy wiele książek dla testerów oprogramowania i osób pracujących w IT. Wcześniej opisaliśmy zestaw książek dla osób zainteresowanych językiem Java.