Konserwacja Cadillac 1995 Sedan De Ville jest ważna, aby zapewnić długą żywotność i zdrowy wygląd samochodu. Aby to osiągnąć, powinno się przestrzegać okresowych przeglądów i konserwacji, w tym wymiany oleju, filtrów i innych części. Co sześć miesięcy lub 12 000 mil, powinieneś wymienić olej i filtr oleju. Co trzydzieści tysięcy mil, powinieneś wymienić płyn chłodniczy, filtr paliwa, filtr powietrza i świece zapłonowe. Co osiemdziesiąt tysięcy mil, powinieneś wymienić pasek rozrządu. Ponadto, powinieneś okresowo sprawdzać i wymieniać pióra hamulcowe i klocki hamulcowe, akumulator, filtry kabinowe i wszystkie pozostałe części, które mogą wymagać czyszczenia lub wymiany. Przestrzeganie tych okresowych przeglądów i konserwacji jest kluczowe, aby twoje Cadillac 1995 Sedan De Ville działało prawidłowo.
Ostatnia aktualizacja: Informacje dotyczące konserwacji Cadillac 1995 Sedan De Ville
Lata produkcji: 1949 – 2006(1949, 1950, 1951, 1952, 1953, 1954, 1955, 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, 1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006)
Segment: Wyższa klasa średnia
To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przezCiebie budżetu.
Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!Największa baza wiedzy o autach
Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady izalety, obejrzysz testy.Kontakt z dealerem / właścicielem
Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielemwybranego auta."Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje odanym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzoatrakcyjna. "
~ Tomek
Cadillac Series 62 – samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod amerykańską marką Cadillac w latach 1940–1964.
Pierwsza generacja[edytuj | edytuj kod]
Cadillac Series 62 I | ||||||||||||||||||||||
Producent | Cadillac | Zaprezentowany luty 1940 | Okres produkcji 1940–1942 | Miejsce produkcji Detroit | Poprzednik Cadillac Series 65 | Następca Cadillac Series 62 II | Dane techniczne | Segment F | Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan | Skrzynia biegów 3-biegowa manualna | Napęd tylny | Długość 5489-6244 mm | Szerokość 1920-2032 mm | Wysokość 1638 mm | Rozstaw osi 3200-3277 mm | Masa własna 1900-2000 kg | Liczba miejsc 5-8 | Dane dodatkowe | Pokrewne Buick Roadmaster | Multimedia w Wikimedia Commons |
---|
Cadillac Series 62 I - tył
Cadillac Series 62 I Cabriolet
Cadillac Series 62 I został zaprezentowany po raz pierwszy w 1940 roku.
Pierwsza generacja serii 62 została wprowadzona do produkcji jako rocznik 1940. Oparto ją na płycie podłogowej GM C-body którą wykorzystywały także pojazdy: Buick Roadmaster i Super, Oldsmobile Series 90 oraz Pontiac Torpedo. Do napędu służyła jednostka V8 5, 7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Rozstaw osi dla rocznika 1940 wynosił 3277 mm[1], dla 1941 – 3200 mm[1], zaś dla wersji Commercial 4140 mm[2][1][1]. Długość nadwozia to odpowiednio 5489, 5486 i 6424 mm[1][2]. Pojazd dostępny był jako: 2-drzwiowe coupé, 4-drzwiowy sedan oraz 2- i 4-drzwiowy kabriolet.
Silnik[edytuj | edytuj kod]
- V8 5. 7l Monobloc
Druga generacja[edytuj | edytuj kod]
Cadillac Series 62 II
Cadillac Series 62 II
styczeń 1942
1942–1948
Cadillac Series 62 I
Cadillac Series 62 III
4-drzwiowy sedan
2-drzwiowy coupé
5568-5588 mm
2052 mm
1603 mm
3277 mm
2000-2100 kg
Cadillac Sixty Special
Oldsmobile 98
Cadillac Series 62 II - tył
Cadillac Series 62 II Cabriolet
Cadillac Series 62 II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1942 roku.
Druga generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1942. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body którą wykorzystywały także pojazdy: Cadillac Sixty Special, Buick Super i Roadmaster oraz Oldsmobile 98. Do napędu wciąż służył silnik V8 5, 7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Rozstaw osi wynosił 3277 mm, długość nadwozia zaś dla roczników 1942-1945 5588 mm[1], dla 1946-47 – 5568 mm[1]. Z gamy wersji nadwoziowych zniknął 4-drzwiowy kabriolet.
Silnik[edytuj | edytuj kod]
Trzecia generacja[edytuj | edytuj kod]
Cadillac Series 62 III
Cadillac Series 62 III
listopad 1948
1948–1954
Cadillac Series 62 IV
5436-5608 mm
2004-2035 mm
1593 mm
3200 mm
2000-2300 kg
Cadillac Series 62 III - tył
Cadillac Series 62 III Cabriolet
Cadillac Series 62 III został zaprezentowany po raz pierwszy w 1948 roku.
Trzecia generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1948. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu wciąż służyły silnik V8 5, 4 i 5, 7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Trzecia generacja cechowała się rozstawem osi równym 3200 mm, była to wartość identyczna jak w serii 61. Wersję Cadillac Series 62 Coupe de Ville wprowadzono pod koniec 1949 roku, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 2-drzwiowego coupé[1][3]. Był to razem z modelami: Roadmaster Riviera i 98 Holiday pierwszy hardtop coupé pozbawiony środkowych słupków w nadwoziu[1][3]. Najbardziej luksusową odmianą kabrioletu był produkowany w 1953 roku wariant Eldorado.
Silnik[edytuj | edytuj kod]
- V8 5. 4l OHV
- V8 5. 7l Monobloc
Czwarta generacja[edytuj | edytuj kod]
Cadillac Series 62 IV
Cadillac Series 62 IV
styczeń 1954
1954–1957
>4-biegowa automatyczna
5497-5636 mm
2022-2035 mm
1577-1575 mm
5
Cadillac Series 62 IV - tył
Cadillac Series 62 IV Coupe
Cadillac Series 62 IV został zaprezentowany po raz pierwszy w 1954 roku.
Czwarta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1954. org/wiki/V8_(silnik)" title="V8 (silnik)">V8 5, 4 i 6, 0 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic.
Dla rocznika 1956 przygotowano nową wersję – Series 62 Sedan de Ville, pierwszy 4-drzwiowy hardtop sedan Cadillaca[1][3]. Podobnie jak Coupe de Ville, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 4-drzwiowego sedana Series 62[1][3]. Nowy pojazd sprzedawał się o wiele lepiej niż uboższy 4-drzwiowy odpowiednik[1][3]. Z tego powodu serie Coupe de Ville i Sedan de Ville od 1959 roku produkowane były jako osobne modele rodziny Series 6300, w 1964 dołączył do niej 2-drzwiowy kabriolet De Ville[1][3].
Silniki[edytuj | edytuj kod]
Piąta generacja[edytuj | edytuj kod]
Cadillac Series 62 V
Cadillac Series 62 V
listopad 1957
1957–1958
Cadillac Series 62 VI
3-biegowa automatyczna
5484-5732 mm
2032 mm
1501 mm
3289 mm
2200-2400 kg
Cadillac Series 62 V - tył
Cadillac Series 62 V Coupe
Cadillac Series 62 V został zaprezentowany po raz pierwszy w 1957 roku.
Piąta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1957. Do napędu użyto silnika V8 6. 0, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic.
Samochód dostępny był w kilku wersjach nadwoziowych: 2- i 4-drzwiowy hardtop oraz 2-drzwiowy kabriolet. Szerokość wynosiła 2032 mm[1].
Silnik[edytuj | edytuj kod]
- V8 6. 0l OHV
Szósta generacja[edytuj | edytuj kod]
Cadillac Series 62 VI
Cadillac Series 62 VI
kwiecień 1959
1959–1961
South Gate Cadillac Series 62 V Cadillac Series 62 VII 4-biegowa automatyczna 5715 mm 2029-2037 mm 1427 mm 3302 mm 2200-2300 kg Buick Electra Cadillac Series 62 VI - tył Cadillac Series 62 VI Coupe Cadillac Series 62 VI został zaprezentowany po raz pierwszy w 1959 roku. Szósta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1959. Do napędu użyto nowego silnika V8 6. 4, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic. W 1959 roku seria 62 została przemianowana na Series 6200. De Ville oraz 2-drzwiowy Eldorado został wydzielony z serii 62 do odrębnych Series 6300 i Series 6400. Rozstaw osi dla wszystkich wersji wynosił 3302 mm, szerokość nadwozia dla rocznika 1959 to 2037 mm, dla 1960 zaś 2029 mm[1]. Cadillac Series 62 VII styczeń 1961 1961–1964 Cadillac Calais 3 i 4-biegowa automatyczna 5416-5677 mm 2019-2027 mm 1430-1438 mm 2100-2200 kg Cadillac Series 62 VII - tył Cadillac Series 62 VII Cabriolet Cadillac Series 62 VII został zaprezentowany po raz pierwszy w 1961 roku. Szósta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1961. Do napędu używano silników V8 6. 4 i 7. 0, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3- lub 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Pojazd charakteryzował się rozstawem osi równym 3289 mm, szerokość nadwozia wynosiła w zależności od rocznika od 2019 do 2029 mm[1]. Workshop manual from the German series So wird's gemacht (nr. 115) for maintenance and repair of the Honda Civic (4e, 5e and 6th generation). Petrol engines: Civic - 5th generation (10/1991-09/1995): - Civic - 6th generation (10/1995-03/2001): Production years: 10/1987-3/2001. This Delius Klasing repair manual for the Honda Civic (4e, 5e and 6th generation) first of all covers inspection and daily maintenance of the petrol engines, transmission, brakes, steering system and body (including the electrical system, windscreen wipers, lighting and heating or air conditioning). In addition, this book describes in detail work on following components: <Przegląd> Instrukcja napraw dla Cadillac DeVille (1967-1993)? Odkryj tutaj podręczniki warsztatowe i instrukcje dotyczące konserwacji i naprawy samochodów Cadillac.Te poradniki zawierają szczegółowe instrukcje dotyczące rozwiązywania problemów i wymiany części. Wyczerpujące informacje techniczne dla profesjonalistów i kompetentnych amatorów. Amerykańska instrukcja obsługi i naprawy Haynes dla samochodów Cadillac: Silniki benzynowe: Nie obejmuje silników wysokoprężnych ani wersji z napędem na przednie koła. Cadillac Sedan DeVille, Coupe DeVille, Brougham, Seville - Rear-wheel drive models (1970-1993) - Haynes Repair Manual Język: angielski Kup na Amazon DEKup na Amazon PL Autor: John Maddox, J. H. Haynes Amerykańska instrukcja obsługi i naprawy Haynes dla samochodów: Silniki benzynowe: Cadillac Eldorado, Seville (1986-1991), Deville (1986-1993), Fleetwood (1986-1992) / Buick Riviera (1986-1993) / Oldsmobile Toronado (1986-1992) - Haynes Repair Manual Kup na Amazon DEKup na Amazon PLSzczyt Księgarnia TMB oferuje nie tylko książki techniczne na temat Cadillac (jak podręczniki konserwacji i napraw, podręczniki warsztatowe, podręczniki restauracji, podręczniki kierowcy, katalogi części itp. ). Lata: 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 Od 2000 roku księgarnia TMB importuje książki techniczne z Haynes, ETAI, Chilton, Clymer, Brooklands, Bucheli, Motorbuch Verlag i innych renomowanych wydawców. Powered by NOP Design, indexed by FreeFind Najnowsza aktualizacja:09-02-2023 Lata produkcji: 1974 – 1976(1974, 1975, 1976) Segment: Wyższa klasa średnia
Cadillac EldoradoSilnik[edytuj | edytuj kod]
Siódma generacja[edytuj | edytuj kod]
Cadillac Series 62 VII
Cadillac DeVilleSilniki[edytuj | edytuj kod]
Przypisy[edytuj | edytuj kod]
Civic - 4th generation (10/1987-09/1991):
- 1. 3 L (55 kW/75 hp, engine code D13B1, 10/87-09/91)
- 1. 4 L (66 kW/90 hp, D14A1, 10/87-09/89)
- 1. 5 L (66 kW/90 hp, D15B2, 10/89-09/91)
- 1. 6 L (80 kW/109 hp, D16A6, 10/89-09/91)
- 1. 6 L (81 kW/110 hp, D16Z2, 10/90-09/91)
- 1. 6 L (91 kW/124 hp, D16Z5, 10/89-09/91)
- 1. 6i VT (110 kW/150 hp, B16A1, 10/90-09/91)
- 1. 3 DX (55 kW/75 hp, engine code D13B2, 10/91-09/95)
- 1. 5 DXi/LSi/VEi (66 kW/90 hp, D15B2/D15Z1, 10/91-09/95)
- 1. 6i-CRX (91 kW/124 hp, D16Z6, 10/91-09/97)
- 1. 6 ESi (92 kW/125 hp, D16Z6, 10/91-09/95)
- 1. 6i VT CRX (110 kW/150 hp, B16A2, 10/91-09/97)
- 1. 6 VTi (118 kW/160 hp, B16A2, 10/91-09/95)
- 1. 4 L (55 kW/75 hp, engine code D14A3/D14A7, 10/95-03/01)
- 1. 4 L (66 kW/90 hp, D14A4/A8/Z2, 10/95-03/01)
- 1. 5 L (84 kW/114 hp, D15Z6, 10/95-01/97)
- 1. 5i VTEC (85 kW/115 hp, D15Z8, 02/97-03/01)
- 1. 6i LS (77 kW/105 hp, D16Y7, 09/96-03/01)
- 1. 6i ES (84 kW/114 hp, D16Y5, 10/95-01/97)
- 1. 6i LS (85 kW/115 hp, D16B2, 02/97-03/01)
- 1. 6 VTi (118 kW/160 hp, B16A2, 01/97)
- 1. 8 VTi (124 kW/169 hp, B18C4, 02/97-03/01)Cadillac Sedan DeVille, Coupe DeVille, Brougham, Seville - Rear-wheel drive models (1970-1993) - Haynes Repair Manual
- Sedan DeVille, Coupe DeVille i Brougham (1970-1993)
- Seville (1975-1979).
- V6 - 4. 1 L
- V8 - 4. 1 L (250 cu in, HT4100), 5. 0 L (307 cu in, Oldsmobile), 5. 7 L (350 cu in, Chevrolet), 5. 7 L (350 cu in, Oldsmobile), 6. 0 L (368 cu in), 7. 0 L (425 cu in), 7. 7 L (472 cu in) i 8. 2 L (500 cu in). Szczegóły: 336 strony, 27 x 21 x 1. 5 cm, miękka oprawa Ilustracje: bogato ilustrowane setkami zdjęć i rysunków Wydawca: Haynes Manuals, Inc. (USA, 1990) Seria: Haynes Repair Manual (21030) EAN: 9781563921650 Cadillac Eldorado, Seville (1986-1991), Deville (1986-1993), Fleetwood (1986-1992) / Buick Riviera (1986-1993) / Oldsmobile Toronado (1986-1992) - Haynes Repair Manual
- Cadillac Eldorado (1986-1991), Seville (1986-1991), Deville (1986-1993), Fleetwood (1986-1992)
- Buick Riviera (1986-1993)
- Oldsmobile Toronado (1986-1992).
- V6 - 3. 8 L
- V8 - 4. 1, 4. 5 i 4. 9 L. Szczegóły: 384 strony, 27 x 21 x 1. 7 cm, miękka oprawa Wydawca: Haynes Manuals, Inc. (USA, 1999) Seria: Haynes Repair Manual (38031) EAN: 9781563923470
Kliknij tutaj, aby odkryć wszystkie książki na temat Cadillac (w tym tworzenie historii, przeglądy typów, książki o niektórych modelach, kolekcje testów drogowych itp. Wiedza i doświadczenie